false

Succesvol binnen 3 maanden een schaars technisch profiel aantrekken.

Hoe vind je snel een waardige vervanger? Iemand die niet alleen geschikt is als leidinggevende, maar ook over uitstekende technische vaardigheden beschikt? En als je die persoon weet te vinden, hoe zorg je er dan voor dat ze geïnteresseerd zijn in jouw organisatie? Zeelandia klopte bij ons aan omdat er na het vertrek van de Hoofd Technische dienst en door het herpositioneren van de technische afdeling een rol vrijkwam voor een Teamleader Maintenance.

Bedrijf

Koninklijk Zeelandia

Locatie

Zierikzee

Diensten

Werving & Selectie

Sector

Food- en genotsmiddelenindustrie

Hoe het begon

Onze zoekstrategie begonnen we met het uitwerken van een gedetailleerde doelgroepenanalyse. Wie zoeken we, waar wonen en werken ze en hoe kunnen we ze bereiken? Nadat we dit in kaart hadden gebracht konden we een plan van aanpak maken met onze oplossing. Zo werd onze dienstverlening voor Zeelandia tastbaar en transparant.

Doelgroepgrootte

Koninklijk Zeelandia

Wervingshaalbaarheid

Zierikzee

Sourcingdruk

Werving & Selectie

dpg-zeelandia-chart

Onze visie

De zoektocht naar de speld in de hooiberg ging van start. Maar waar begin je? In deze schaarse arbeidsmarkt was het van cruciaal belang om een multichannel wervingsstrategie te hanteren.

Hiermee konden we de doelgroep op verschillende manieren en platforms in aanraking laten komen met de vacature van Teamleader Maintenance. Je moet nooit op één paard wedden, dus we zorgden voor een mix van een aantal online kanalen waarop de vacature gepubliceerd werd. Hiermee trokken we latent geïnteresseerde kandidaten aan en tegelijkertijd headhunten we naar de juiste kandidaten met de juiste kennis, ervaring en competenties. Zo ontwikkelden we een zoekstrategie op maat en konden we potentiële geschikte kandidaten bereiken en persoonlijk benaderen.

Definitie van succes

De expertise van De Pooter en het maatwerk dat zij bieden met hun wervingsaanpak is de reden dat we al ruim 3 jaar tevreden samenwerken.

Jantine Stins

HR-Adviseur Zeelandia

Zo behaalden wij succes

Onze aanpak was succesvol wanneer we voor deze vacature minimaal 3 kandidaten konden voorstellen aan Zeelandia. Natuurlijk alleen als ze voldeden aan het opgestelde functieprofiel en matchten met de eisen en waarden van de organisatie. Binnen 3 maanden na start van deze opdracht moest er een nieuwe Teamleader Maintenance een arbeidsovereenkomst getekend hebben.

Nadat we de ideale kandidaat in kaart hadden gebracht konden we onze campagnestrategie gaan bepalen. De insteek van de campagne werd gericht op de uitdaging waar de nieuwe Teamleader Maintenance mee te maken zou krijgen: het creëren van samenhang en de samenwerking van het team bevorderen. Daarnaast hielpen we Zeelandia ook met de voorselectie en voerden de eerste gesprekken. De beste 5 kandidaten werden uitgenodigd voor een persoonlijk gesprek. De beste 3 kandidaten stelden we voor aan Zeelandia. Doordat wij de eerste selectiefase overnamen hoefde Zeelandia geen tijd te spenderen aan kandidaten die niet geschikt waren voor de functie. Dit scheelde tijd én geld.

Wervingscampagnes

Voor de uitstraling van de campagnes maakten we gebruik van de goede reputatie en de employer branding van Zeelandia.

dpg-zeelandia-ad

Resultaten

Het doel was om minimaal 5 kandidaten uit te nodigen voor het eerste gesprek waaruit we de 3 beste konden voorleggen aan Zeelandia.

109.800

Advertentieweergaven

390x

Vacature bekeken

548

Advertentie klikken

14 kandidaten

via headhunting

5 kandidaten

via sollicitatieformulier

3 voorgestelde

kandidaten aan Zeelandia

2 kandidaten

doen assessment

1

kandidaat getekend

Download business case

Wil je meer lezen van deze business case over Zeelandia? Download hem via de button!

Download template

Meer weten over deze case?

Deze mensen kunnen je alles vertellen over dit project:

William Korstanje

William Korstanje

Directeur

0620005484

william@depooter.nl

pj-profile-squared shape@2x-1

Pieter Jan Peene

Marketeer

0615498962

pieterjan@depooter.nl