true

De werving van een specialistische professional in de logistiek

Hoe trek je in een krappe arbeidsmarkt een schaars logistiek professional aan? Iemand die niet alleen expert is op het gebied van douanezaken, maar ook over leidinggevende kwaliteiten beschikt? Hoe zorg je ervoor dat je geschikte kandidaten vindt en aantrekt voor de vacature? Mepavex schakelde onze hulp in bij hun zoektocht naar een nieuwe Teamleader Customs.

Bedrijf

Mepavex Logistics

Locatie

Bergen op Zoom

Diensten

Werving & Selectie

Sector

Logistiek

Hoe het begon

We begonnen de zoekstrategie zoals altijd met het uitwerken van een gedetailleerde doelgroepanalyse. Daarin wordt duidelijk wie we precies zoeken, waar ze te vinden zijn en hoe we ze het beste kunnen bereiken. Na het in kaart brengen van de doelgroep stelden we een plan van aanpak op; geheel in lijn met de schaarse doelgroep en hun behoeften. De oplossing voor Mepavex krijgt vorm.

Doelgroepgrootte

Minder dan 250 mensen

Wervingshaalbaarheid

Zeer moeilijk (4:1)

Sourcingdruk

48% wordt minimaal 1x per kwartaal benaderd

dpg-mepavex-chart

Onze visie

Om de juiste kandidaat te vinden moesten we onze wervingsaanpak volledig afstemmen op de schaarse doelgroep en in lijn brengen met hun wensen en behoeften.

De uitdagingen van deze leidinggevende logistieke positie moesten in de wervingsboodschap duidelijk naar voren komen. Om die boodschap te verspreiden hanteerden we een multichannel wervingsstrategie. Zo komt de doelgroep via verschillende kanalen en in verschillende vormen in aanraking met de vacature. Je vergroot de naamsbekendheid en de kans op een sollicitatie. Daarnaast helpt een multichannel strategie als je niet alleen actief, maar ook latent werkzoekenden wilt bereiken.

Met De Pooter hebben we een professionele dedicated partner, die ons helpt om de juiste logistieke professionals aan te trekken.

Martin van Kaam

Operations Manager

Zo behaalden wij succes

Aan het begin van het wervingstraject stellen we samen met de klant altijd een 'definitie van succes' op. Voor Mepavex hield dit in dat we 3 geschikte kandidaten zouden voorstellen. Binnen 3 maanden moest de nieuwe Teamleader Customs getekend hebben.

Het profiel van de ideale kandidaat en het wervingsaanbod waren de basis voor de wervings- en campagnestrategie. Deze strategie voerden we uit op verschillende platformen: LinkedIn, Facebook, Indeed en een specialistisch vakblad. Naast de multichannel strategie, hebben we een headhunting zoekstrategie ontwikkeld om potentiële kandidaten persoonlijk te benaderen. We hielpen Mepavex vervolgens ook met het voorselecteren van de kandidaten. We voerden de eerste gesprekken en stelden uiteindelijk de 3 beste kandidaten voor. Daarna nam Mepavex het vervolg van de selectieprocedure over. Zij deden uiteindelijk een aanbod aan 1 van de voorgestelde kandidaten. 

Wervingscampagnes

Voor het adverteren maakten we gebruik van de huisstijl en de sterke employer brand van Mepavex.

dpg-mepavex-ad

Resultaten

De wervingscampagnes hebben 6 weken gedraaid. Uiteindelijk wisten we via headhunting 5 geschikte kandidaten weten te vinden.

80.625

Advertentieweergaven

658x

Vacature bekeken

375

Advertentie klikken

5 kandidaten

via headhunting

3 kandidaten

voorgesteld voor interview

2 kandidaten

door naar eindgesprek

1

kandidaat getekend

Lees meer over deze case

Wil je dieper in deze business case duiken en erachter komen hoe we deze schaarse logistiek professional voor Mepavex hebben aangetrokken? Download via de button!

Bekijk business case

Meer weten over deze case?

Deze mensen kunnen je alles vertellen over dit project:

William Korstanje

William Korstanje

Directeur

0620005484

william@depooter.nl

pj-profile-squared shape@2x-1

Pieter Jan Peene

Marketeer

0615498962

pieterjan@depooter.nl