Doelgroepgrootte
Minder dan 250 mensen
Wervingshaalbaarheid
Zeer moeilijk (4:1)
Sourcingdruk
48% wordt minimaal 1x per kwartaal benaderd
Wanneer je teamleider de organisatie verlaat komt er niet alleen druk te liggen op het draaiende houden van processen, maar ook op het vinden van de juiste vervanger.
Hoe trek je in een krappe arbeidsmarkt een schaars logistiek professional aan? Iemand die niet alleen expert is op het gebied van douanezaken, maar ook over leidinggevende kwaliteiten beschikt? Hoe zorg je ervoor dat je geschikte kandidaten vindt en aantrekt voor de vacature? Mepavex schakelde onze hulp in bij hun zoektocht naar een nieuwe Teamleader Customs.
Bedrijf
Mepavex Logistics
Locatie
Bergen op Zoom
Diensten
Werving & Selectie
Sector
Logistiek
We begonnen de zoekstrategie zoals altijd met het uitwerken van een gedetailleerde doelgroepanalyse. Daarin wordt duidelijk wie we precies zoeken, waar ze te vinden zijn en hoe we ze het beste kunnen bereiken. Na het in kaart brengen van de doelgroep stelden we een plan van aanpak op; geheel in lijn met de schaarse doelgroep en hun behoeften. De oplossing voor Mepavex krijgt vorm.
Doelgroepgrootte
Minder dan 250 mensen
Wervingshaalbaarheid
Zeer moeilijk (4:1)
Sourcingdruk
48% wordt minimaal 1x per kwartaal benaderd
Om de juiste kandidaat te vinden moesten we onze wervingsaanpak volledig afstemmen op de schaarse doelgroep en in lijn brengen met hun wensen en behoeften.
De uitdagingen van deze leidinggevende logistieke positie moesten in de wervingsboodschap duidelijk naar voren komen. Om die boodschap te verspreiden hanteerden we een multichannel wervingsstrategie. Zo komt de doelgroep via verschillende kanalen en in verschillende vormen in aanraking met de vacature. Je vergroot de naamsbekendheid en de kans op een sollicitatie. Daarnaast helpt een multichannel strategie als je niet alleen actief, maar ook latent werkzoekenden wilt bereiken.
Met De Pooter hebben we een professionele dedicated partner, die ons helpt om de juiste logistieke professionals aan te trekken.
Martin van Kaam
Operations Manager
Aan het begin van het wervingstraject stellen we samen met de klant altijd een 'definitie van succes' op. Voor Mepavex hield dit in dat we 3 geschikte kandidaten zouden voorstellen. Binnen 3 maanden moest de nieuwe Teamleader Customs getekend hebben.
Het profiel van de ideale kandidaat en het wervingsaanbod waren de basis voor de wervings- en campagnestrategie. Deze strategie voerden we uit op verschillende platformen: LinkedIn, Facebook, Indeed en een specialistisch vakblad. Naast de multichannel strategie, hebben we een headhunting zoekstrategie ontwikkeld om potentiële kandidaten persoonlijk te benaderen. We hielpen Mepavex vervolgens ook met het voorselecteren van de kandidaten. We voerden de eerste gesprekken en stelden uiteindelijk de 3 beste kandidaten voor. Daarna nam Mepavex het vervolg van de selectieprocedure over. Zij deden uiteindelijk een aanbod aan 1 van de voorgestelde kandidaten.
Wat is de wervingsuitdaging van Mepavex? We maken een doelgericht plan van aanpak.
We schetsen een gedetailleerd profiel van de ideale kandidaat voor de functie bij Mepavex.
We adviseren Mepavex over het aanbod, zodat deze goed aansluit bij de behoeften van de doelgroep.
Hoe gaan we de doelgroep bereiken? Met welke boodschap en via welke kanalen?
Op basis van de strategie voeren we de wervingscampagne uit in combinatie met headhunting.
Het voorselecteren van de kandidaten en het voeren van de eerste gesprekken namen we over van Mepavex.
Voor het adverteren maakten we gebruik van de huisstijl en de sterke employer brand van Mepavex.
De wervingscampagnes hebben 6 weken gedraaid. Uiteindelijk wisten we via headhunting 5 geschikte kandidaten weten te vinden.
80.625
Advertentieweergaven
658x
Vacature bekeken
375
Advertentie klikken
5 kandidaten
via headhunting
3 kandidaten
voorgesteld voor interview
2 kandidaten
door naar eindgesprek
1
kandidaat getekend
Deze mensen kunnen je alles vertellen over dit project: